Σελίδες

Πρόσφατες αναρτήσεις

Τρίτη, Μαΐου 31, 2011

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΑΝΑΛΗΠΤΙΚΩΝ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΤΗΣ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑΣ ΤΑΞΗΣ ΗΜΕΡΗΣΙΩΝ ΚΑΙ ΕΣΠΕΡΙΝΩΝ ΓΕΝΙΚΩΝ ΛΥΚΕΙΩΝ

Από το Υπουργείο Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων ανακοινώνεται το πρόγραμμα των επαναληπτικών πανελληνίων εξετάσεων του έτους 2011 για τους υποψηφίους ΓΕΛ.



ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΑΝΑΛΗΠΤΙΚΩΝ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΤΗΣ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑΣ  ΤΑΞΗΣ ΗΜΕΡΗΣΙΩΝ  ΚΑΙ ΕΣΠΕΡΙΝΩΝ ΓΕΝΙΚΩΝ ΛΥΚΕΙΩΝ



ΗΜΕΡΑ

ΗΜΕΡ/ΝΙΑ
ΜΑΘΗΜΑ
ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ
3 - 6 - 2011
-ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ
ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

ΣΑΒΒΑΤΟ
4 - 6 - 2011
-ΒΙΟΛΟΓΙΑ
-ΦΥΣΙΚΗ
-ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΚΑΙ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗΣ
-ΙΣΤΟΡΙΑ
ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
ΔΕΥΤΕΡΑ
6 - 6 - 2011
-ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ

-ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΚΑΤ/ΝΣΗΣ
ΘΕΤΙΚΗΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗΣ ΚΑΤ/ΝΣΗΣ
(ΚΑΙ ΤΩΝ ΔΥΟ ΚΥΚΛΩΝ)
ΤΡΙΤΗ
7 - 6 - 2011
-ΙΣΤΟΡΙΑ
-ΒΙΟΛΟΓΙΑ
-ΧΗΜΕΙΑ – ΒΙΟΧΗΜΕΙΑ

-ΑΡΧΕΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΚΑΙ
ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ
ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΚΑΤ/ΝΣΗΣ
ΘΕΤΙΚΗΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗΣ ΚΑΤ/ΝΣΗΣ
(ΚΥΚΛΟΣ ΤΕΧΝ/ΓΙΑΣ & ΠΑΡΑΓ.)
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗΣ ΚΑΤ/ΝΣΗΣ
(ΚΥΚΛΟΣ ΠΛΗΡΟΦ. & ΥΠΗΡ.)
ΤΕΤΑΡΤΗ
 8 - 6 - 2011
-ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ

-ΦΥΣΙΚΗ
ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΚΑΤ/ΝΣΗΣ

ΘΕΤΙΚΗΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗΣ ΚΑΤ/ΝΣΗΣ
(ΚΑΙ ΤΩΝ ΔΥΟ ΚΥΚΛΩΝ)
ΠΕΜΠΤΗ
9 - 6 - 2011
-ΛΑΤΙΝΙΚΑ
-ΧΗΜΕΙΑ
-ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΙΑ

-ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ
ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΚΑΤ/ΝΣΗΣ
ΘΕΤΙΚΗΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗΣ ΚΑΤ/ΝΣΗΣ
(ΚΥΚΛΟΣ ΤΕΧΝ/ΓΙΑΣ & ΠΑΡΑΓ.)
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗΣ ΚΑΤ/ΝΣΗΣ
(ΚΥΚΛΟΣ ΠΛΗΡΟΦ. & ΥΠΗΡ.)
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ
10 - 6 - 2011
-ΑΡΧΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΘΕΩΡΙΑΣ

ΜΑΘΗΜΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ
ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΩΝ




Ως ώρα έναρξης εξέτασης ορίζεται η 17:00 μ.μ., κοινή για τους υποψηφίους ημερησίων και εσπερινών Γενικών Λυκείων.

Οι υποψήφιοι πρέπει να προσέρχονται στις αίθουσες εξέτασης μέχρι τις  16:30 μ.μ.

Η διάρκεια εξέτασης κάθε μαθήματος είναι τρεις (3) ώρες.



Στις επαναληπτικές πανελλήνιες εξετάσεις προσέρχονται όσοι υποψήφιοι, αποδεδειγμένα λόγω ασθένειας ή σοβαρού κωλύματος που συνιστά ανωτέρα βία, δεν έλαβαν μέρος ή διέκοψαν την εξέτασή τους στις πανελλήνιες εξετάσεις του Μαΐου, αφού έχουν προσκομίσει τα απαραίτητα δικαιολογητικά στο Λύκειο φοίτησης τους εντός τριών ημερών από την ημέρα εξέτασης που απουσίασαν.

Οι υποψήφιοι που θα συμμετάσχουν στις επαναληπτικές πανελλήνιες εξετάσεις είναι: 888 ημερησίων ΓΕΛ, 28 εσπερινών ΓΕΛ, 22 με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες (δυσλεξικοί) από ημερήσια ΓΕΛ και 1 με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες (δυσλεξικός) από εσπερινό ΓΕΛ.

Εξεταστικά Κέντρα ορίζονται σε Αττική και Θεσσαλονίκη. Συγκεκριμένα στην Αττική, ως Εξεταστικό Κέντρο, ορίζεται το Πειραματικό ΓΕΛ Ιωνιδείου (Σωτήρος Διός 17, Πειραιάς, τκ.18535, τηλ 210-4175291, 210-4170055).

Στη Θεσσαλονίκη, ως Εξεταστικό Κέντρο ορίζεται το 1ο ΓΕΛ Θεσσαλονίκης (Έντισον 1, τκ.54640, τηλ 2310-821088).



Η κατανομή των υποψηφίων στα δύο Ε.Κ. θα γίνει ως εξής :

Α) οι υποψήφιοι, που προέρχονται από ΓΕΛ των Περιφερειακών Δ/νσεων Εκπαίδευσης Κρήτης, Νοτίου Αιγαίου, Βορείου Αιγαίου, Πελοποννήσου, Δυτικής Ελλάδας, Στερεάς Ελλάδας και Αττικής, θα εξεταστούν στο Ε.Κ. της Αττικής.

Β) οι υποψήφιοι, που προέρχονται από ΓΕΛ των Περιφερειακών Δ/νσεων Εκπαίδευσης Ηπείρου, Θεσσαλίας, Δυτικής Μακεδονίας, Κεντρικής Μακεδονίας και Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης, θα εξεταστούν στο Ε.Κ. της Θεσσαλονίκης.

Γ) οι υποψήφιοι, που προέρχονται από ΓΕΛ της Περιφερειακής Δ/νσης Ιονίου, κατανέμονται ως ακολούθως : οι υποψήφιοι της Δ/νσης Δ.Ε. Κέρκυρας θα εξεταστούν στο Ε.Κ. της Θεσσαλονίκης, ενώ οι υποψήφιοι των Δ/νσεων Λευκάδας, Κεφαλληνίας και Ζακύνθου θα εξεταστούν στο Ε.Κ. της Αττικής.

            Αντίστοιχα, ως ανωτέρω, κατανέμονται και οι υποψήφιοι με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στα δύο Βαθμολογικά Κέντρα της Αττικής ( 33ο Β.Κ. Β΄ Αθήνας, 2ο Γυμνάσιο Χαλανδρίου, Αχαΐας & Πεντέλης, Χαλάνδρι) ή της Θεσσαλονίκης (52ο Β.Κ. Ανατολικής Θεσσαλονίκης, 2ο Γυμνάσιο Τούμπας, Κλεάνθους 30, Θεσσαλονίκη).

Όσοι υποψήφιοι συμμετάσχουν σε κάποιο μάθημα των επαναληπτικών πανελληνίων και γι αυτό το λόγο απουσιάσουν, δικαιολογημένα, από τις ενδοσχολικές τους εξετάσεις, θα μπορούν να συμμετάσχουν στις επαναληπτικές ενδοσχολικές εξετάσεις του Ιουνίου, σύμφωνα με το πρόγραμμα που θα καταρτιστεί από το Λύκειό τους. 


Διαβάστε περισσότερα »

Πέμπτη, Μαΐου 26, 2011

Τι αλλάζει στο Μηχανογραφικό για τις στρατιωτικές σχολές


 


Σύμφωνα με απόφαση του υπ. Παιδείας:

1. Στις ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΕΣ ΣΧΟΛΕΣ  η Σχολή «ΣΤΡΑΤΟΛΟΓΙΚΟ (ΣΣΑΣ)» μετονομάζεται σε «ΣΤΡΑΤΟΛΟΓΙΚΟ−ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΩΝ ΝΟΜΙΚΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΩΝ (ΣΣΑΣ)»

2. Από τις ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΕΣ ΣΧΟΛΕΣ διαγράφεται η Σχολή «ΙΠΤΑΜΕΝΩΝ ΡΑΔΙΟΝΑΥΤΙΛΩΝ (ΣΙΡ)».


ΡΕΠΟΡΤΑΖ:esos.gr

Print this post
Διαβάστε περισσότερα »

Τετάρτη, Μαΐου 25, 2011

ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ: 50 - 80 ευρώ για να δουν οι υποψήφιοι τα γραπτά τους - ΟΙ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ

Με ανακοίνωση που αναμένεται να κάνει το υπ. Παιδείας θα καλέσει τους υποψηφίους που συμμετέχουν φέτος στις πανελλαδικές και επιθυμούν να δουν τα γραπτά τους  να υποβάλουν αιτήσεις από 15- 30 Σεπτεμβρίου να δουν τα γραπτά τους.

Ειδικότερα , σύμφωνα με απόφαση του υπ. Οικονομίας , οι συμμετέχοντες στις πανελλαδικές θα υποχρεώνονται στην καταβολή παραβόλων για την επίδειξη των γραπτών δοκιμίων των Πανελληνίων Εξετάσεων ως εξής:


1. Πενήντα ευρώ (50,00 €) για την επίδειξη έως τριών (3) γραπτών δοκιμίων Πανελληνίων Εξετάσεων.
2. Ογδόντα ευρώ (80,00 €) για την επίδειξη περισσοτέρων των τριών (3) γραπτών δοκιμίων Πανελληνίων Εξετάσεων.
Τα παραπάνω ποσά θα εισπράττονται από τις Δημόσιες Οικονομικές Υπηρεσίες (Δ.Ο.Υ.) στον ΚΑΕ 3743 με κατονομασία «παράβολα επίδειξης γραπτών δοκιμίων Πανελληνίων Εξετάσεων (αρθ. 22 ν. 3475/2006 όπως
ισχύει)».

Το esos.gr δημοσιεύει τη σχετική υπουργική απόφαση η οποία καθορίζει τη διαδικασία επίδειξης των γραπτών δοκιμίων, καθώς και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια.
Ειδικότερα η υπουργική απόφαση έχει ως εξής:

Άρθρο 1
Έκταση εφαρμογής

1. Οι διατάξεις της παρούσας απόφασης εφαρμόζονται κάθε ακαδημαϊκό έτος που έπεται της συμμετοχής των υποψηφίων σε πανελλήνιες εξετάσεις για εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, αναφέρονται σε γραπτά δοκίμια για εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και αφορούν απόφοιτους Γενικού Λυκείου ή ΕΠΑΛ ή Τ.Ε.Ε. ή άλλου αντίστοιχου σχολείου δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

2. Οι υποψήφιοι λαμβάνουν γνώση των γραπτών τους δοκιμίων με επίδειξη σε φωτοτυπία. Ειδικά για τα γραπτά δοκίμια των ειδικών μαθημάτων (Ελεύθερο και Γραμμικό σχέδιο, Ξένες Γλώσσες, Αρμονία και Έλεγχος Μουσικών Ακουστικών Ικανοτήτων), των μαθημάτων «Αρχιτεκτονικό Σχέδιο» και «Γραφιστικές Εφαρμογές» καθώς και για όλα τα γραπτά δοκίμια των ειδικών κατηγοριών, όπως αυτές περιγράφονται στις διατάξεις των παραγράφων 1, 2 και 3 του άρθρου 1, της υπ’ αριθμ. Φ. 151/20049/Β6(ΦΕΚ 272 Β΄/1.3.2007) υπουργικής απόφασης, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει, οι υποψήφιοι λαμβάνουν γνώση με επίδειξη του πρωτοτύπου.
Άρθρο 2

Τρόπος, χρόνος και τόπος υποβολής της αίτησης των υποψηφίων.

1. Κάθε υποψήφιος του άρθρου 1 της παρούσας που επιθυμεί να λάβει γνώση με επίδειξη των γραπτών του δοκιμίων σύμφωνα με την παράγραφο 2, του άρθρου 1 της παρούσης, υποβάλλει αίτηση ο ίδιος ή ο νόμιμα  εξουσιοδοτημένος εκπρόσωπός του στη Διεύθυνση ή στο Γραφείο Δ.Ε. ή Ε.Ε. όπου υπάγεται το σχολείο στο οποίο κοινοποιήθηκαν οι βαθμοί των μαθημάτων του που εξετάστηκε σε πανελλαδικό επίπεδο. Ειδικά για τους αποφοίτους Β΄ κύκλου των Τ.Ε.Ε. και ΕΠΑ.Λ.−ΟΜΑΔΑ Α΄, η αίτηση υποβάλλεται στο Γραφείο Ε.Ε. ή στη Διεύθυνση Δ.Ε. που υπέβαλαν μηχανογραφικό δελτίο για εισαγωγή σε Τμήματα των Τ.Ε.Ι.

2. α) Οι αιτήσεις υποβάλλονται κάθε χρόνο αποκλειστικά το μήνα Σεπτέμβριο του έτους που οι υποψήφιοι πήραν μέρος στις εξετάσεις. β) Αν πρόκειται για γραπτά δοκίμια υποψηφίων που λαμβάνουν μέρος στη διαδικασία εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση με τις ειδικές κατηγορίες όπως αυτές περιγράφονται στις διατάξεις των παραγράφων 1, 2 και 3 του άρθρου 1, της υπ’ αριθμ. Φ. 151/20049/Β6 (ΦΕΚ 272 Β΄/1.3.2007) υπουργικής απόφασης όπως τροποποιήθηκε και ισχύει, τότε οι αιτήσεις υποβάλλονται απευθείας στη Διεύθυνση Λειτουργικών Υποδομών Πληροφορικής και Νέων Τεχνολογιών, Τμήμα Γ΄ του ΥΠΕΠΘ εντός του μηνός Οκτωβρίου του έτους που οι υποψήφιοι πήραν μέρος στις εξετάσεις.

3. Στην αίτηση υποψηφίου αναγράφονται τα πλήρη ονομαστικά του στοιχεία (επώνυμο, όνομα, πατρώνυμο, μητρώνυμο), ο κωδικός αριθμός με τον οποίο συμμετείχε στις πανελλήνιες εξετάσεις, το μάθημα ή τα μαθήματα για τα οποία επιθυμεί να λάβει γνώση των γραπτών του δοκιμίων με επίδειξη σε φωτοτυπία και τηλέφωνο επικοινωνίας. Μαζί με την αίτηση καταβάλλεται και σχετικό παράβολο ανάλογα με τον αριθμό των γραπτών των οποίων ζητά την επίδειξη, η αξία του οποίου καθορίζεται με κοινή Απόφαση των Υπουργών Οικονομίας και Οικονομικών και Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων.
Άρθρο 3

Συγκέντρωση αιτήσεων, διαδικασία επίδειξης γραπτών δοκιμίων

1. Στις 15 και στις 30 Σεπτεμβρίου, σε κάθε Διεύθυνση και Γραφείο Δ.Ε. ή Ε.Ε. όπου έχουν υποβληθεί αιτήσεις, συντάσσεται συγκεντρωτική κατάσταση κατά Διεύθυνση και κατά Γραφείο με τα στοιχεία των υποψηφίων καθώς και τα μαθήματα για τα οποία ενδιαφέρονται να λάβουν γνώση με επίδειξη των γραπτών τους δοκιμίων. Αντίγραφα των συγκεντρωτικών καταστάσεων αποστέλλονται στην αντίστοιχη Διεύθυνση Δ.Ε. στην οποία λειτούργησε το Βαθμολογικό Κέντρο στο οποίο βαθμολογήθηκαν τα γραπτά δοκίμια της οικείας Διεύθυνσης ή των Γραφείων Δ.Ε. ή Ε.Ε. Στη συγκεντρωτική κατάσταση είναι απαραίτητο να φαίνεται και το σύνολο των γραπτών δοκιμίων των οποίων ζητείται η επίδειξη.

2. α. Αν πρόκειται για γραπτά δοκίμια ειδικών μαθημάτων (Ελεύθερο και Γραμμικό σχέδιο, Ξένες Γλώσσες, Αρμονία και Έλεγχος Μουσικών Ακουστικών Ικανοτήτων), καθώς και των μαθημάτων «Αρχιτεκτονικό Σχέδιο» και «Γραφιστικές Εφαρμογές» τότε οι φωτοτυπίες των αιτήσεων των υποψηφίων συνοδευόμενες από συγκεντρωτική κατάσταση διαβιβάζονται στη Διεύθυνση Λειτουργικών Υποδομών Πληροφορικής και Νέων Τεχνολογιών, Τμήμα Γ΄ του ΥΠΕΠΘ και οι υποψήφιοι θα μπορούν να λαμβάνουν γνώση με επίδειξη των γραπτών τους δοκιμίων σε χώρο και σε χρονικό διάστημα που θα καθορίζεται από την ως άνω Διεύθυνση του ΥΠΕΠΘ. β. Ειδικά για τα μαθήματα «Αρχιτεκτονικό Σχέδιο», στο οποίο εξετάζονται πανελλαδικά υποψήφιοι των Τ.Ε.Ε. και ΕΠΑ.Λ. και «Γραφιστικές Εφαρμογές», στο οποίο εξετάζονται πανελλαδικά υποψήφιοι των ΕΠΑ.Λ., μετά την ολοκλήρωση της βαθμολόγησής τους στα αντίστοιχα Βαθμολογικά Κέντρα τα στελέχη μεταφέρονται και παραδίδονται προς φύλαξη στη Διεύθυνση Λειτουργικών Υποδομών Πληροφορικής και Νέων Τεχνολογιών, Τμήμα Γ΄ του ΥΠΕΠΘ.

3. Αν πρόκειται για υποψηφίους που λαμβάνουν μέρος στη διαδικασία εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση με τις ειδικές κατηγορίες όπως αυτές περιγράφονται στις διατάξεις των παραγράφων 1, 2 και 3 του άρθρου 1, της υπ’ αριθμ. Φ. 151/20049/Β6 (ΦΕΚ 272 Β΄/1.3.2007) υπουργικής απόφασης, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει, τότε αυτοί θα μπορούν να λάβουν γνώση με επίδειξη των γραπτών τους δοκιμίων σε χώρο και σε χρονικό διάστημα που θα καθορίζεται από την Διεύθυνση Λειτουργικών Υποδομών Πληροφορικής και Νέων Τεχνολογιών, Τμήμα Γ΄ του ΥΠΕΠΘ.

4. Η επίδειξη των γραπτών δοκιμίων στους υποψηφίους, πλην των αναφερομένων στην παράγραφο 2 και 3, γίνεται στη Διεύθυνση ή Γραφείο Δ.Ε. ή Ε.Ε. που υποβλήθηκαν οι αντίστοιχες αιτήσεις, από τις φωτοτυπίες των γραπτών δοκιμίων που στέλνονται από τα οικεία Βαθμολογικά Κέντρα, σε χώρο που ορίζει ο Διευθυντής της Δ/νσης Δ.Ε ή ο Προϊστάμενος του Γραφείου Δ.Ε ή Ε.Ε. τους μήνες Νοέμβριο και Δεκέμβριο, σύμφωνα με χρονοδιάγραμμα που καταρτίζεται για το σκοπό αυτό και ανακοινώνεται από την αντίστοιχη Διεύθυνση Δ.Ε. ή το Γραφείο Δ.Ε. ή Ε.Ε. Το χρονικό αυτό διάστημα θα είναι ανάλογο με τον αριθμό των γραπτών δοκιμίων και μπορεί να ξεκινά και νωρίτερα από τη 1η Νοεμβρίου εφόσον κριθεί ότι έχουν ολοκληρωθεί οι απαραίτητες διαδικασίες. Κάθε υποψήφιος οφείλει να επικοινωνεί με τη Διεύθυνση Δ.Ε. ή το Γραφείο Δ.Ε. ή Ε.Ε. όπου υπέβαλε αίτηση, προκειμένου να ενημερώνεται για την ακριβή μέρα κατά την οποία θα λάβει γνώση των γραπτών του. Τα γραπτά δοκίμια φυλάσσονται ως τις 15 Μαϊου του επόμενου σχολικού έτους οπότε και καταστρέφονται.

5. Η επίδειξη των γραπτών δοκιμίων σύμφωνα με την παράγραφο 2, του άρθρου 1 της παρούσης, γίνεται αποκλειστικά και μόνο στον ίδιο τον ενδιαφερόμενο παρουσία του γονέα του ή του κηδεμόνα του εφόσον ο υποψήφιος το ζητήσει. Απαραίτητη προϋπόθεση για να ξεκινήσει ή διαδικασία είναι ο υποψήφιος και ο γονέας του ή ο κηδεμόνας του εφόσον παρευρίσκεται, να παραδώσουν στον αρμόδιο υπάλληλο της Διεύθυνσης Δ.Ε. ή του Γραφείου Δ.Ε. ή Ε.Ε. την αστυνομική τους ταυτότητα ή το διαβατήριό τους και το κινητό τους τηλέφωνο. Ο ενδιαφερόμενος έχει τη δυνατότητα να αναγνώσει τη

φωτοτυπία του γραπτού του δοκιμίου και να κρατήσει, εάν επιθυμεί, σύντομες σημειώσεις από τις απαντήσεις του. Κατά τη διάρκεια της επίδειξης απαγορεύεται η με οποιοδήποτε τρόπο λήψη της εικόνας του γραπτού (φωτογραφία με κινητό, βιντεοσκόπηση κλπ) καθώς και η παραλαβή από τον υποψήφιο της φωτοτυπίας του γραπτού δοκιμίου ή μέρους του. Καθ΄ όλη τη διάρκεια της επίδειξης είναι παρόν ο αρμόδιος υπάλληλος της Διεύθυνσης Δ.Ε. ή του Γραφείου Δ.Ε. ή Ε.Ε. ο οποίος είναι και υπεύθυνος για τη σωστή τήρηση της όλης διαδικασίας. Εφόσον οι συνθήκες το επιτρέπουν, μπορεί να γίνεται ταυτόχρονη επίδειξη γραπτών δοκιμίων σε περισσότερους του ενός υποψηφίους παρουσία του

ίδιου αρμόδιου υπαλλήλου. Μετά τη λήξη της επίδειξης, ο υποψήφιος υπογράφει στην αίτηση που είχε υποβάλει ότι έλαβε γνώση του γραπτού του τη συγκεκριμένη ημερομηνία και του επιστρέφεται η αστυνομική ταυτότητα ή το διαβατήριο και το κινητό του τηλέφωνο. Μετά τη λήξη της προθεσμίας επίδειξης των φωτοτυπιών των γραπτών δοκιμίων, συντάσσεται πρακτικό και καταστρέφονται οι φωτοτυπίες των γραπτών δοκιμίων.

6. Για τα γραπτά δοκίμια των υποψηφίων που λαμβάνουν μέρος στη διαδικασία εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση με τις ειδικές κατηγορίες όπως αυτές περιγράφονται στις διατάξεις των παραγράφων 1, 2 και 3 του άρθρου 1, της υπ’ αριθμ. Φ. 151/20049/Β6 (ΦΕΚ 272 Β΄/1.3.2007) υπουργικής απόφασης, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει, των ειδικών μαθημάτων (Ελεύθερο και Γραμμικό σχέδιο, Ξένες Γλώσσες, Αρμονία και Έλεγχος Μουσικών Ακουστικών Ικανοτήτων), καθώς και των μαθημάτων «Αρχιτεκτονικό Σχέδιο» και «Γραφιστικές Εφαρμογές», η επίδειξη γίνεται από το πρωτότυπο με τη διαδικασία που περιγράφεται στην παράγραφο 5 της παρούσας.
Άρθρο 4
Όργανα διαδικασίας επίδειξης γραπτών δοκιμίων

1. Κάθε Διευθυντής Δ/νσης Δ.Ε. και Προϊστάμενος Γραφείου Δ.Ε. ή Ε.Ε. είναι αρμόδιος και συντονίζει την όλη διαδικασία παραλαβής των αιτήσεων των υποψηφίων, τη σύνταξη της συγκεντρωτικής κατάστασης των αιτήσεων και την αποστολή της στην αντίστοιχη Διεύθυνση Δ.Ε. όπου βρίσκεται το Βαθμολογικό Κέντρο στο οποίο βαθμολογήθηκαν τα γραπτά δοκίμια, την παραλαβή των φωτοτυπιών από τα Βαθμολογικά Κέντρα και την επίδειξή τους στους υποψήφιους. Για το έργο του αυτό ο κάθε Διευθυντής Δ/νσης Δ.Ε. και Προϊστάμενος Γραφείου Δ.Ε. ή Ε.Ε. επικουρείται από το απαραίτητο εκπαιδευτικό ή διοικητικό προσωπικό ως ακολούθως: Όταν ο αριθμός των προς επίδειξη γραπτών δοκιμίων σε φωτοτυπία σύμφωνα με την παράγραφο 2 του άρθρου 1 της παρούσας, σε μία Διεύθυνση Δ.Ε. ή Γραφείο Δ.Ε. ή Ε.Ε, είναι μέχρι και τριακόσια (300) τότε ορίζεται από το Διευθυντή της Δ/νσης Δ.Ε. ή τον Προϊστάμενο Γραφείου Δ.Ε. ή Ε.Ε. ένας διοικητικός υπάλληλος ή εκπαιδευτικός, ο οποίος θα είναι επιφορτισμένος με τη συλλογή των αιτήσεων των υποψηφίων της αντίστοιχης Διεύθυνσης ή Γραφείου, τη σύνταξη και την αποστολή της συγκεντρωτικής κατάστασης στην αντίστοιχη Διεύθυνση Δ.Ε. όπου έγινε η βαθμολόγηση των γραπτών δοκιμίων καθώς και με τη διαδικασία με την οποία οι ενδιαφερόμενοι θα λάβουν γνώση με επίδειξη των γραπτών τους δοκιμίων. Όταν τα γραπτά δοκίμια είναι περισσότερα από τριακόσια (300) και μέχρι εξακόσια (600) ορίζεται δεύτερο άτομο, για γραπτά περισσότερα από εξακόσια (600) και μέχρι εννιακόσια (900) τρίτο άτομο κ.ο.κ.

2. Κάθε Διευθυντής Δ/νσης Δ.Ε. στην οποία λειτούργησε Βαθμολογικό Κέντρο, αφού παραλάβει τη συγκεντρωτική κατάσταση των υποψηφίων που επιθυμούν να λάβουν γνώση με επίδειξη των γραπτών τους δοκιμίων και ανάλογα με τον αριθμό των γραπτών δοκιμίων που θα χρειαστεί να φωτοτυπηθούν, ορίζει για γραπτά μέχρι τριακόσια (300) έναν, για γραπτά μέχρι εξακόσια (600) δύο κ.ο.κ., εκπαιδευτικούς ή διοικητικούς υπαλλήλους, κατά προτίμηση από αυτούς που είχαν εργαστεί στη Γραμματεία της Επιτροπής του Βαθμολογικού Κέντρου ή άλλον που έχει πρόσβαση στο χώρο φύλαξης των γραπτών δοκιμίων για την ανεύρεση των ζητούμενων γραπτών δοκιμίων, τη φωτοτύπησή τους καθώς και την αποστολή τους στην αντίστοιχη Διεύθυνση Δ.Ε. ή Γραφείο Δ.Ε. ή Ε.Ε. που έχουν υποβληθεί οι αιτήσεις των υποψηφίων. Φωτοτυπείται το στέλεχος του εξωφύλλου που έχει παραμείνει στο τετράδιο και στο οποίο αναγράφονται τα στοιχεία του μαθητή και οι βαθμοί του και από το εσωτερικό του τετραδίου οι σελίδες μέχρι το σημείο που υπογράφουν οι επιτηρητές. Το μέρος του τετραδίου που χρησιμοποιήθηκε ως πρόχειρο δε φωτοτυπείται. Όταν ολοκληρωθεί η διαδικασία της φωτοτύπησης των γραπτών δοκιμίων, οι φωτοτυπίες συσκευάζονται με ευθύνη του Διευθυντή της Δ.Ε. σε δέματα και αποστέλλονται με ασφαλή τρόπο στην αντίστοιχη Διεύθυνση Δ.Ε. ή το Γραφείο Δ.Ε. ή Ε.Ε.

3. Για γραπτά δοκίμια υποψηφίων που λαμβάνουν μέρος στη διαδικασία εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση με τις ειδικές κατηγορίες όπως αυτές περιγράφονται στις διατάξεις των παραγράφων 1, 2 και3 του άρθρου 1, της υπ’ αριθμ. Φ. 151/20049/Β6(ΦΕΚ 272 Β΄/1.3.2007) υπουργικής απόφασης, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει, καθώς και για γραπτά δοκίμια ειδικών μαθημάτων υποψηφίων όλων των κατηγοριών και των μαθημάτων «Αρχιτεκτονικό Σχέδιο» και «Γραφιστικές Εφαρμογές», ορίζεται με απόφαση του Γενικού Γραμματέα ΥΠΕΠΘ το απαραίτητο προσωπικό από διοικητικούς υπαλλήλους του ΥΠΕΠΘ ή εκπαιδευτικούς που θα επιφορτιστεί με τη διαδικασία εύρεσης και επίδειξης των γραπτών δοκιμίων ανάλογα με τον αριθμό των προς επίδειξη γραπτών δοκιμίων όπως αναφέρεται στην παράγραφο 1 του άρθρου 4 της παρούσας.
Διαβάστε περισσότερα »

Παρασκευή, Μαΐου 20, 2011

ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ 2011: Πως σχολίασε η Ενωση Φιλολόγων τα θέματα των Αρχαίων Ελληνικών

Οι θέσεις της Π.Ε.Φ. για τα θέματα των Αρχαίων Ελληνικών Θεωρητικής κατεύθυνσης Γ΄Λυκείου έχουν ως εξής:

Στο μάθημα των Αρχαίων Ελληνικών θεωρητικής κατεύθυνσης Ημερησίου Γενικού Λυκείου η επιλογή του διδαγμένου κειμένου από την «Πολιτεία» του Πλάτωνα αναφέρεται στο θέμα της παιδείας των φιλοσόφων στην ιδανική πολιτεία.


Οι ερωτήσεις είναι διατυπωμένες με σαφήνεια, απαιτούν γνώση των σχολίων του σχολικού βιβλίου, αλλά και βαθύτερη γνώση του πλατωνικού κειμένου. Η μετάφραση είναι διδαγμένη και ως τούτου δεν παρουσιάζει καμία δυσκολία για τους υποψηφίους.

Στη Β1 ερώτηση, η φράση «ν παιδεί» σχολιάζεται στο σχολικό βιβλίο, σελ. 119.

Για τη φράση «ναβναι κείνην τν νάβασιν» πρέπει να γίνει αναφορά στην ανάβαση του φιλοσόφου προς τη θέαση του Αγαθού (Ιδέα του αγαθού).

Β2: Οι φράσεις του κειμένου με τις οποίες ο Πλάτων προσδιορίζει αυτούς που είναι ακατάλληλοι να αναλάβουν πολιτικές εξουσίες είναι:

«μήτε τος παιδεύτους κα ληθείας πείρους», «μήτε τος ν παιδεί ωμένους διατρίβειν δι τέλους».
Στη συνέχεια στο κείμενο δίνεται η αιτιολόγηση: «τος μν τι σκοπν ν τ βί οκ χουσιν να», «τος δ τι κόντες εναι ο πράξουσιν».

Β3: Η απάντηση υπάρχει στο σχολικό βιβλίο, σελ. 102 (οι δύο τελευταίες παράγραφοι).

Β4:
απόρρητος : προειρημένων

ντροπαλός : πιτροπεσαι -πιτρέπειν
αντιβιοτικό: τ βί 
αποχή: χουσιν
δυσπραγία: πράττειν
μονοκατοικία:πκίσθαι, τν οκιστν
προφήτης: φη
είδωλο: δωσι
βάθρο: ναβναι, νάβασιν
ανυπόμονος: καταμένειν

Το αδίδακτο κείμενο, από το «Συμπόσιον» του Ξενοφώντα, είναι ιδιαίτερα απαιτητικό και παρουσιάζει αρκετές δυσκολίες, τόσο στη μετάφραση όσο και στην κατανόηση.

Οι γραμματικές και συντακτικές παρατηρήσεις, στερεότυπα διατυπωμένες, δεν παρουσιάζουν δυσκολία  εκτός από την παρατήρηση Γ3β, στην οποία η διευκρίνιση για την εξάρτηση του πλαγίου λόγου πιθανόν να δυσκόλεψε τους υποψηφίους.

Μετάφραση

Εκείνοι λοιπόν, δειπνούσαν σιωπηλά, σαν να τους είχε αυτό επιβληθεί από κάποιον ανώτερο. Και ο Φίλιππος ο γελωτοποιός, αφού κτύπησε την πόρτα, είπε σε αυτόν που προσέτρεξε να ανακοινώσει και ποιος ήταν και για ποιο λόγο επιθυμούσε να τον οδηγήσουν μέσα· και είπε ότι έρχεται, αφού ετοίμασε όλα τα απαραίτητα, ώστε να δειπνήσουν με ξένες προμήθειες. Και ο υπηρέτης είπε ότι ήταν πολύ στενοχωρημένος γιατί δεν έφερε τίποτε και επειδή ήταν νηστικός. Ο Καλλίας λοιπόν, αφού άκουσε αυτά είπε· αλλά όμως, φίλοι, είναι ντροπή να (του) αρνηθούμε την είσοδο· ας εισέλθει λοιπόν. Και συγχρόνως έστρεψε το βλέμμα του στον Αυτόλυκο, ολοφάνερα εξετάζοντας πώς φάνηκε σε εκείνον το αστείο.

Γ2: 
κρείττονος: κρείττονας –κρείττους

,τι : οτινος - του
φη: φαίη
πάντα: πσι
φέρειν: νεγκεν
τατα: αται
νδρες: νερ
ασχρόν: ασχίονι
εσίτω: εσιθι
δόξειε: δοξε

Γ3α: 
ατος: αντικείμενο στο πιτεταγμένον 
τ πακούσαντι: επιθετική μετοχή-αντικείμενο στο επε 
δι τ φέρειν: εμπρόθετος προσδιορισμός της αιτίας  
νάριστον: κατηγορούμενο στο παδα από το εναι

φθονσαι: υποκείμενο στο ασχρόν στι  
κείν: δοτική προσωπική του κρίνοντος προσώπου από το δόξειε 

Γ3β: 
επε τ πακούσαντι: εσάγγειλον στις εμί


Οι ίδιες επισημάνσεις ισχύουν και για τα θέματα των Εσπερινών Λυκείων, τα οποία είναι παρόμοια, με ελάχιστες διαφοροποιήσεις στις παρατηρήσεις (γραμματικές και συντακτικές) του αδίδακτου κειμένου.
Διαβάστε περισσότερα »

Τετάρτη, Μαΐου 18, 2011

ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ 2011: Σαφή και μεσαίου βαθμού δυσκολίας τα θέματα της Ιστορίας Κατεύθυνσης. Οι θέσεις της Π.Ε.Φ.

Οι θέσεις της Π.Ε.Φ. για τα θέματα της Ιστορίας Θεωρητικής Κατεύθυνσης Γ΄ τάξης Ημερήσιου Γενικού Λυκείου ,έχουν ως εξής:

Τα θέματα των εξετάσεων της Ιστορίας Θεωρητικής Κατεύθυνσης είναι σαφή, μεσαίου βαθμού δυσκολίας και ανταποκρίνονται στις δυνατότητες των υποψηφίων.


Στην πρώτη ομάδα θεμάτων και ειδικά στο θέμα Α1 οι προτάσεις α,δ και ε είναι σωστές και οι β,γ λανθασμένες.
Στο θέμα Α2 το περιεχόμενο των όρων βρίσκεται στις αντίστοιχες σελίδες του σχολικού βιβλίου: «Τάγματα εργασίας» σελ. 139, «Πατριαρχική Επιτροπή (1918)» σελ. 142-143, «Μικτή Επιτροπή Ανταλλαγής (1923)» σελ. 151-152.
Στο θέμα Β1 η απάντηση περιέχεται στη σελ.76.
Στο θέμα Β2 η απάντηση περιέχεται στη σελ. 219.

Τα θέματα της δεύτερης ομάδας εντάσσονται στη λογική των τελευταίων χρόνων που εδράζεται περισσότερο στην απομνημονευτική και όχι στην κριτική ικανότητα των υποψηφίων.

Η πηγή στο θέμα Γ1 εναρμονίζεται με το κείμενο των αντίστοιχων σελίδων (43-45) του σχολικού βιβλίου και οι πρόσθετες ιστορικές πληροφορίες είναι σχετικά περιορισμένες.

Αντίθετα, το θέμα Δ1 εμπλουτίζεται με περισσότερα επιπρόσθετα ιστορικά στοιχεία από τη δοθείσα πηγή· οι σχετικές πληροφορίες του σχολικού βιβλίου εμπεριέχονται στις σελ. 168-169.
Η συνολική διαδικασία της αξιολόγησης ιστορικών ζητημάτων μέσα από τις πηγές δεν προωθεί επαρκώς τη συνδυαστική και συνθετική ικανότητα των υποψηφίων και συνεπώς δεν οδηγεί σε κριτική και δημιουργική σκέψη.
Οι ίδιες επισημάνσεις ισχύουν και για τα θέματα των Εσπερινών Σχολείων, που είναι σχεδόν παρόμοια, με εξαίρεση τις πηγές οι οποίες είναι απλούστερες και παρεμφερείς θεματικά.
ΡΕΠΟΡΤΑΖ:esos.gr
Διαβάστε περισσότερα »

Τρίτη, Μαΐου 17, 2011

Οι θέσεις της Ενωσης Φιλολόγων για τα θέματα της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας Θεωρητικής Κατεύθυνσης

Οι θέσεις της Πανελλήνιας Ένωσης Φιλολόγων (Π.Ε.Φ.) για τα θέματα της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας Θεωρητικής Κατεύθυνσης Ημερήσιου Γενικού Λυκείου, έχουν ως εξής:


I. ΚΕΙΜΕΝΟ
Η επιλογή του έργου «Κρητικός» του Διονυσίου Σολωμού, ενός εξαιρετικού και απαιτητικού κειμένου, είναι εύστοχη.
II. ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ
Στην ερώτηση Α1 μπορούν άνετα οι υποψήφιοι/ες να εντοπίσουν τρία από τα κύρια θέματα της Επτανησιακής Σχολής στο απόσπασμα που τους δίνεται. Άλλωστε, η απάντηση εμπεριέχεται στη γενική ερώτηση 7 του σχολικού βιβλίου (σελ. 29).
Η ερώτηση Β1.α αναφέρεται στη σύνθεση της φυσικής και μεταφυσικής πραγματικότητας. Οι υποψήφιοι/ες καλούνται να εντοπίσουν και να σχολιάσουν δύο σχετικές εικόνες του κειμένου. Η ερώτηση ανταποκρίνεται στις δυνατότητές τους και οι υποσελίδιες σημειώσεις του σχολικού βιβλίου είναι βοηθητικές.
Στην ερώτηση Β1.β ζητείται να αιτιολογήσουν οι υποψήφιοι/ιες, με βάση το απόσπασμα 2 [19.], την αναγωγή της λυρικής αφήγησης σε μεταφυσικό επίπεδο. Η απάντηση είναι απαιτητική, καθώς πρέπει να γίνει αναφορά στο υψηλό ύφος που επιδιώκει ο Σολωμός και στο ρομαντικό κλίμα της ποίησής του.
Η ερώτηση Β2 δεν παρουσιάζει ιδιαίτερο βαθμό δυσκολίας, καθώς οι υποψήφιοι/ες μπορούν να εντοπίσουν και να σχολιάσουν δύο από τα εκφραστικά μέσα του αποσπάσματος που αναδεικνύουν το μοτίβο της σιγής του κόσμου (επανάληψη, μεταφορά, παρομοίωση κ.ά.).
Στην ερώτηση Γ1.α δεν διευκρινίζεται αν ζητείται ο σχολιασμός μορφής ή/και περιεχομένου, οπότε και οι δύο ερμηνευτικές προσεγγίσεις είναι αποδεκτές.
Στην ερώτηση Γ1.β η απάντηση έχει σχέση με τις θρησκευτικές αντιλήψεις του ποιητή.
Η ερώτηση Δ1 ζητά τη σύγκριση ανάμεσα στον «Κρητικό» του Σολωμού και τον «Όρκο» του Μαρκορά. Εστιάζει στο περιεχόμενο, όπου ζητείται να αναδειχθούν ομοιότητες και διαφορές ανάμεσα στα δύο κείμενα. Η επιλογή του παράλληλου κειμένου είναι επιτυχής.
Β) Οι θέσεις της Π.Ε.Φ. για τα θέματα της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας Θεωρητικής
Κατεύθυνσης Δ΄ τάξης Εσπερινού Γενικού Λυκείου
Καθώς δόθηκε το ίδιο κείμενο στους/στις υποψηφίους/ες, με μικρές διαφοροποιήσεις στα ερωτήματα, ισχύουν οι ίδιες επισημάνεις.

ΡΕΠΟΡΤΑΖ:esos.gr
Διαβάστε περισσότερα »

Το σχόλιο της Πανελλήνιας Ένωσης Φιλολόγων για τα δύο θέματα της έκθεσης που διαγωνίστηκαν οι υποψήφιοι των ημερησίων και εσπερινών Λυκείων

Α) Οι θέσεις της Π.Ε.Φ. για τα θέματα της Νεοελληνικής Γλώσσας Γενικής Παιδείας Γ΄ τάξης Ημερήσιου Γενικού Λυκείου και ΕΠΑΛ (ομάδα Β΄), έχουν ως εξής:
I. ΚΕΙΜΕΝΟ
Το κείμενο που δόθηκε στις Πανελλήνιες εξετάσεις είναι διασκευή άρθρου του Π.
Μανδραβέλη, δημοσιευμένο στον ημερήσιο τύπο και δόθηκε χωρίς τίτλο. Το θέμα αναφέρεται  στο διαδίκτυο και θέτει έναν επίκαιρο προβληματισμό. Το ύφος είναι δημοσιογραφικό, σε ορισμένα σημεία αρκετά απλό και σε άλλα πιο σύνθετο.
II. ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ
Στην περίληψη του κειμένου (ερώτηση Α1), κάποια δυσκολία πιθανόν να δημιουργήσει η 2η παράγραφος, λόγω της δομής της (βλέπε ερώτηση Β2.β) και της συσσώρευσης πολλών νοημάτων.
Η ερώτηση Β1 είναι εύστοχη και μπορεί να απαντηθεί εύκολα από τους/τις εξεταζομένους/νες.
Στην ερώτηση Β2.α είναι ευδιάκριτοι δύο τρόποι ανάπτυξης της 2ης παραγράφου.
Η ερώτηση Β2.β ζητά τον σχολιασμό της δομής της 2ης παραγράφου. Όμως, ενώ είναι σαφείς τόσο η θεματική πρόταση όσο και οι λεπτομέρειες/σχόλια, υπάρχει δυσκολία στον εντοπισμό της κατακλείδας: η φράση «Το σημαντικό […] προχωρεί», λόγω του γενικευτικού της χαρακτήρα, πρέπει να θεωρηθεί κατακλείδα. Ωστόσο, μετά από αυτήν προστίθεται η περίοδος «Εξάλλου[…] Αφρική», η οποία συνδέεται λογικά με τα σχόλια που προηγούνται της κατακλείδας.
Τα ζητούμενα της ερώτησης Β3.α και β μπορούν εύκολα να απαντηθούν από τους/τις εξεταζόμενους/νες, οι οποίοι πρέπει αφενός να εκτιμήσουν τη χρήση των εισαγωγικών στα συγκεκριμένα παραδείγματα και αφετέρου να εντοπίσουν και να καταγράψουν πέντε (5)  παραδείγματα μεταφορικής λειτουργίας της γλώσσας, από τα οποία υπάρχουν αρκετά στο κείμενο.
Με την ερώτηση Β4. α και β ελέγχονται στοιχειώδεις ικανότητες των εξεταζόμενων, σχετικά με τον εντοπισμό των συνώνυμων και αντώνυμων των συγκεκριμένων λέξεων.
III. ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΛΟΓΟΥ
Η παραγωγή γραπτού λόγου εστιάζει σε συγκεκριμένο προβληματισμό σχετικά με το θέμα του διαδικτύου που εντάσσεται στη διδακτέα ύλη. Προσδιορίζεται το επικοινωνιακό πλαίσιο και τα δύο ζητούμενα είναι με σαφήνεια διατυπωμένα.
Β) Οι θέσεις της Π.Ε.Φ. για τα θέματα της Νεοελληνικής Γλώσσας Δ΄ τάξης ΕσπερινούΓενικού Λυκείου και ΕΠΑΛ (ομάδα Β΄)
I. ΚΕΙΜΕΝΟ
Το κείμενο που δόθηκε στις Πανελλήνιες εξετάσεις είναι διασκευή άρθρου της Μ. Τζιαντζή,  δημοσιευμένο στον ημερήσιο τύπο και δόθηκε χωρίς τίτλο. Το θέμα αναφέρεται στο κινητότηλέφωνο και σε προβλήματα που συνδέονται με αυτό. Γενικά είναι απλό και κατανοητό.
II. ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ
Στην ερώτηση Α1 ζητείται η περίληψη του κειμένου, η οποία δεν δημιουργεί ιδιαίτερα προβλήματα. Δυσκολία ίσως υπάρξει στην περιληπτική απόδοση της 1ης παραγράφου καθώς αναπτύσσονται δύο εντελώς διαφορετικά νοήματα στην πρώτη και στην δεύτερη περίοδο.
Η ερώτηση Β1 είναι εύστοχη και μπορεί να απαντηθεί εύκολα από τους/τις εξεταζόμενους/νες.
Οι ερωτήσεις Β2 και Β3 δεν δημιουργούν κανένα πρόβλημα.
Η απάντηση στην ερώτηση Β4.α απαιτεί ιδιαίτερη προσοχή διότι, ενώ η ερώτηση προσανατολίζει τους/τις εξεταζόμενους/νες σε έναν τρόπο, ενδέχεται να εντοπιστούν περισσότεροι τρόποι (παράδειγμα, διευκρίνιση). Η ερώτηση Β4.β είναι εύκολη.
III. ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΛΟΓΟΥ
Η παραγωγή γραπτού λόγου εστιάζει σε συγκεκριμένο θέμα. Για το πρώτο ερώτημα οι εξεταζόμενοι/νες βρίσκουν πολλά στοιχεία στο ίδιο το κείμενο. Στο δεύτερο ερώτημα μπορούν να αναπτύξουν τις προσωπικές τους απόψεις.

Από την Πανελλήνια Ένωση Φιλολόγων

ΡΕΠΟΡΤΑΖ:esos.gr
Διαβάστε περισσότερα »

Δευτέρα, Μαΐου 16, 2011

Πανελλήνιες 2011: Διαμαρτυρίες για τα θέματα των Μαθηματικών και της Ιστορίας



Ιδιαιτέρως δύσκολα ήταν τα θέματα των μαθηματικών που επέλεξε η εξεταστική επιτροπή για τους υποψήφιους γενικής παιδείας των πανελλαδικών εξετάσεων σήμερα. Οι υποψήφιοι διαμαρτύρονται επειδή δεν υπήρχε διαβαθμισμένη δυσκολία, αλλά λένε ότι όλα εξ αρχής τα ζητήματα περιείχαν δύσκολες ερωτήσεις, και απαιτήσεις πάνω από τις δυνατότητες των μαθητών. Την ίδια άποψη έχουν και πολλοί μαθηματικοί. Ωστόσο το κλίμα επέτεινε και ένα τυπογραφικό λάθος που ανάγκασε την εξεταστική επιτροπή να στείλει διευκρινίσεις.
Σύμφωνα με τον γενικό γραμματέα της Μαθηματικής Εταιρείας Γ. Τυρλή, ένα 17χρονο παιδί δεν θα μπορούσε να αντεπεξέλθει ικανοποιητικά στα μαθηματικά λόγω της μεγάλης δυσκολίας τους, αντίθετα η ανυπαρξία κλιμάκωσης απαιτήσεων των θεμάτων, καταστρέφει την αυτοπεποίθηση του παιδιού, όχι μόνο για τα μαθηματικά. Ο καθηγητής Φυσικής Γ. Χατζητέγας όμως υποστηρίζει ότι η δυσκολία που μπορεί να έχουν τα θέματα των εξετάσεων, ενδεχομένως θα βοηθήσει στον εξορθολογισμό των βάσεων που τα τελευταία χρόνια είχαν ανέβει αρκετά.
Πηγές από την εξεταστική επιτροπή κάνουν λόγο για “τυπογραφικό λάθος” που διορθώθηκε άμεσα. Οι υποψήφιοι όμως διαπίστωσαν και ασάφειες στη διατύπωση .
Αντίθετα στην Ιστορία και την Φυσική, τα θέματα ήταν κατανοητά και διαβαθμισμένης δυσκολίας.
Ατυχής η επιλογή του Β1 ερωτήματος επισημαίνει η Μαθηματική Εταιρεία
“Δεν υπάρχει κλιμάκωση ως προς τη δυσκολία ούτε στα πλαίσια του θέματος ούτε και ανάμεσα στα διαφορετικά θέματα” : Αυτό επισημαίνει η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία σε ανακοίνωσή της σχετικά με τα μαθηματικά γενικής παιδείας στα οποία διαγωνίστηκαν σήμερα οι υποψήφιοι των πανελληνίων εξετάσεων.
Η Μαθηματική Εταιρεία επισημαίνει ακόμη ότι “είναι ατυχής η επιλογή του Β1 ερωτήματος, διότι είναι σαφώς δυσκολότερο από τα επόμενα ερωτήματα”. Γενικά αναφέρει ότι “τα θέματα είναι σαφώς δυσκολότερα από τα αντίστοιχα θέματα του 2010”.
Αναλυτικότερα “το Θέμα 1 είχε μόνο θεωρία. Το Θέμα 2 και το ερώτημα Β1 θα έχει δυσκολέψει πάρα πολλούς υποψήφιους διότι απαιτεί κριτική σκέψη, αλλά το ότι δίνεται το αποτέλεσμα, διευκολύνει στην απάντηση των επομένων ερωτημάτων. Το θέμα 3 καλύπτει μεγάλο μέρος του Κεφαλαίου της Στατιστικής και η επιτυχής αντιμετώπιση προϋποθέτει πολύ καλή γνώση των εννοιών και αυξημένη προσοχή. Επισημαίνεται ότι αν ο μαθητής δεν απαντήσει σωστά στο Γ1 ερώτημα δεν μπορεί να απαντήσει στα υπόλοιπα ερωτήματα του θέματος. Το ερώτημα Γ1 μπορεί να απαντηθεί και χωρίς τη χρήση του δεδομένου της μέσης τιμής”.
Δύσκολα θέματα που στηρίζονται στην απομνημόνευση λέει η Πανελλήνια Ένωση Φιλολόγων
Η Πανελλήνια Ένωση Φιλολόγων, αναφερόμενη στα θέματα της Ιστορίας που διαγωνίστηκαν σήμερα οι υποψήφιοι των πανελληνίων εξετάσεων σημειώνει: «Τα θέματα παρουσιάζουν δυσκολίες στο περιεχόμενό τους, στηρίζονται σε μεγάλο βαθμό στην απομνημόνευση και δεν αφήνουν περιθώρια στον υποψήφιο να αντλήσει από περισσότερα γνωστικά πεδία προωθώντας την κριτική του σκέψη και αφηγηματική ικανότητα.
Ειδικότερα στην πρώτη ενότητα και ειδικά στο Θέμα Α1 το περιεχόμενο των όρων βρίσκεται στις αντίστοιχες σελίδες του σχολικού βιβλίου: (Εξαρχία, σελ. 63 -Σοβιέτ,σελ. 94 -Δόγμα Τρούμαν, σελ. 143).
Στο Θέμα Α2 οι προτάσεις β, και ε είναι σωστές και οι α, γ και δ λανθασμένες.
Στο Θέμα Β1 η απάντηση περιέχεται στις σελ. 68 και 69 του σχολικού βιβλίου.
Το Θέμα Β2 είναι αυξημένης δυσκολίας και απαιτεί συνθετική ικανότητα από τον υποψήφιο. (Η απάντηση βρίσκεται στις σελ 86 και 87 του σχολικού βιβλίου).
Από τα θέματα της Ομάδας Β’ το Γ1, απαιτεί επίσης αυξημένες ιστορικές γνώσεις και συνθετική ικανότητα. (Οι βασικές πληροφορίες βρίσκονται στις σελ. 31 και 40). Στις πηγές υπάρχουν πρόσθετες πληροφορίες που ο υποψήφιος οφείλει να τις εντάξει συνθετικά στο αντίστοιχο απόσπασμα του σχολικού βιβλίου.
Το Θέμα Δ1 είναι εξαιρετικά απαιτητικό και συνδέεται επιτυχώς με τα προβλήματα της σημερινής κοινωνίας.
Στο ίδιο κλίμα κινούνται και τα θέματα του Εσπερινού Λυκείου, τα οποία, στο μεγαλύτερο μέρος, είναι παρόμοια με τα αντίστοιχα του Γενικού, με εξαίρεση την τελευταία πηγή και μερικές διαφοροποιήσεις στον ορισμό των ιστορικών όρων.
Για τα θέματα της Βιολογίας η Πανελλήνια Ένωση Βιοεπιστημόνων επισημαίνει:
«Τα θέματα των Πανελληνίων Εξετάσεων 2011 στο μάθημα της Βιολογίας Γενικής Παιδείας των Ημερησίων Λυκείων χαρακτηρίζονται ως σαφή, διαβαθμισμένης δυσκολίας, καλύπτουν ένα ευρύ φάσμα της διδακτέας ύλης και αναδεικνύουν, σε ένα βαθμό, την κριτική και συνδυαστική ικανότητα των υποψηφίων, περισσότερο από τα προηγούμενα χρόνια, γεγονός ενθαρρυντικό. Θεωρούμε ότι η παροχή σαφέστερων οδηγιών από την Κεντρική Επιτροπή εξετάσεων θα συμβάλει σημαντικά στην αντικειμενικότητα της βαθμολόγησης. Οι παρεχόμενες οδηγίες δεν είναι επαρκείς. Ένας μαθητής με ουσιαστική κατανόηση και γνώση της εξεταζόμενης ύλης μπορεί να ανταποκριθεί με επάρκεια στις απαιτήσεις της εξέτασης».
Δημοσιεύτηκε:ΑΓΓΕΛΙΟΦΟΡΟΣ, Σάββατο, 14 Μαΐου 2011
Διαβάστε περισσότερα »

Πέμπτη, Μαΐου 05, 2011

Η εγκύκλιος για την απόκτηση απολυτηρίου τίτλου Γενικού Λυκείου με ενδοσχολικές εξετάσεις

ΘΕΜΑ: «Απόκτηση απολυτηρίου τίτλου Γενικού Λυκείου με  ενδοσχολικές εξετάσεις»                                  
  Με νομοθετική ρύθμιση που έχει κατατεθεί στη Βουλή, οι μαθητές της Γ΄ τάξης των ημερησίων Γενικών Λυκείων μπορούν να αποκτήσουν το απολυτήριο Γενικού Λυκείου χωρίς να συμμετάσχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις του σχολικού έτους 2010-2011. Οι μαθητές θα εξεταστούν σε επίπεδο σχολικής μονάδας σε όλα τα γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα της Γ’ τάξης του Γενικού Λυκείου σε θέματα που ορίζονται από τον οικείο σύλλογο διδασκόντων. Για τη διαδικασία αξιολόγησης των ανωτέρω ενδοσχολικά εξεταζόμενων μαθημάτων εφαρμόζονται οι αντίστοιχες διατάξεις του π.δ. 60/2006 (65 Α’) .
  Παρακαλούνται οι Διευθυντές των Γενικών Λυκείων να ενημερώσουν άμεσα τους μαθητές της Γ΄ τάξης του σχολείου τους για τη δυνατότητα απόκτησης του απολυτηρίου με ενδοσχολικές εξετάσεις.
  Όσοι μαθητές επιθυμούν να αποκτήσουν το απολυτήριο με την παραπάνω διαδικασία να υποβάλουν αίτηση οι ίδιοι, εφόσον είναι ενήλικες ή οι γονείς-κηδεμόνες τους, εφόσον είναι ανήλικοι. Οι αιτήσεις θα πρέπει να κατατεθούν το αργότερο μέχρι τη Δευτέρα 9 Μαΐου 2011 στο Διευθυντή του Γενικού Λυκείου. 
   Οι Διευθυντές των Γενικών Λυκείων να ενημερώσουν τους Προέδρους των εξεταστικών κέντρων μέχρι την Τρίτη 10 Μαΐου 2011.

Διαβάστε περισσότερα »